دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1395 - 15:23
معاون ستاد فناوری نانوی کشور :

 بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدی در حوزه نانو تجاری‌سازی شدند

دکتر علی بیت اللهی، معاون ستاد فناوری نانوی کشور اعلام کرد که براساس برنامه جامع ۱۰ ساله ستاد نانو در حال حاضر بیش از ۱۵۰ شرکت تولید کننده محصولات مختلف صنعتی در حوزه نانوی کشور تجاری‌سازی شده است.
کد خبر : 142648

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از برنامه رادیویی سوال، دکتر بیت‌اللهی با ارائه آماری در خصوص کارنامه فعالیت‌های ستاد نانوی کشور گفت که بیش از ۱۱۰ شرکت استارتاپ و نوآور مشغول فعالیتند.


وی افزود: «این شرکت‌ها اخیرا موفق شده‌اند محصولات خود را طی چند سال گذشته به بازارهای بیش از ۱۷ کشور دنیا صادر کنند که همه این دستاوردها بر اساس نگاه و برنامه جامع ۱۰ ساله ما بوده است».


معاون ستاد فناوری نانوی کشور تصریح کرد: «بر اساس برنامه جامع ۱۰ ساله ستاد نانو در حال حاضر بیش از ۱۵۰ شرکت تولیدکننده محصولات مختلف صنعتی در حوزه نانوی کشور نیز تجاری‌سازی و به بازار عرضه شده است».


بیت‌اللهی با اشاره به اینکه دانش مهم نانو در بیش از ۶۶ مرکز برای دانش‌آموزان قابل دستیابی شده اظهار کرد: «خوشبختانه امروز مبحث نانو در مدارس برای دانش‌آموزان دانشی غیر آشنا نیست و علاوه بر آن در بیش از ۶۰ دانشگاه مقطع ارشد و نیز در ۲۵ دانشگاه مقطع دکترا ایجاد شده است».


وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا استانداردی برای محصولات نانو وجود دارد، گفت: «ما ظرف مدت کوتاهی در حوزه نانو ۴۶ استاندارد ملی را با کمک سازمان استاندارد انتشار داده‌ایم و سه استاندارد بین‌المللی را نیز تاکنون در این باره کمیته ایزو منتشر کردیم و همچنین چهار استاندارد بین‌المللی دیگر را نیز در دست انتشار داریم».



انتهای پیام/

برچسب ها: تجاری‌سازی نانو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته